Sosyal platformlar aracılığı ile «Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin, vb» marka bilinirliğini artırarak daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmayı sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar bütünüdür.
Araştırmalara göre insanlar sosyal medya kullanıyor. ÇÜNKÜ;
- Sosyal çevre ile etkileşimde kalmak ve ne yaptıklarını görmek
- Güncel haberler ve olayları takip etmek için
- Boş zamanları değerlendirmek
- Komik ve eğlenceli içerikler görmek
- Sosyal çevre oluşturmak
- Başkaları yani herkes kullandığı için
- Fotoğraf ve videolar paylaşmak
- Fikirlerini paylaşmak
- Ürün ya da hizmet satın almak
- Yeni insanlarla tanışmak
Sosyal medya stratejisi oluştururken neler yapıyoruz?
- HEDEF KİTLE; müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz hangi sosyal medya platformlarında ve platformun hangi araçlarında aktif rol oynuyorlar?
- ERİŞİLEBİLİRLİK; platformun büyüme hızı ve potansiyeli nedir, kullanım koşulları nelerdir? (ücretlixücretsiz,vb)
- PLATFORMUN DİNAMİKLERİ; algoritma nasıl işliyor, içerik üretici ve işletmeler için sunulan fırsatlar neler, kullanım kolaylığı, reklam maliyetleri, vb.
- MEVCUT MÜŞTERİ TRAFİĞİNİN KAYNAĞI; mevcut müşterilerinizin size ulaşmalarını sağlayan trafik kaynakları nelerdir?
- RAKİPLER; aktif olarak hangi platformları kullanıyor ve içerik stratejileri nedir?