Sosyal platformlar aracılığı ile «Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin, vb» marka bilinirliğini artırarak daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmayı sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar bütünüdür.

Araştırmalara göre insanlar sosyal medya kullanıyor. ÇÜNKÜ;

  • Sosyal çevre ile etkileşimde kalmak ve ne yaptıklarını görmek
  • Güncel haberler ve olayları takip etmek için
  • Boş zamanları değerlendirmek
  • Komik ve eğlenceli içerikler görmek
  • Sosyal çevre oluşturmak
  • Başkaları yani herkes kullandığı için
  • Fotoğraf ve videolar paylaşmak
  • Fikirlerini paylaşmak
  • Ürün ya da hizmet satın almak
  • Yeni insanlarla tanışmak

Sosyal medya stratejisi oluştururken neler yapıyoruz?

  • HEDEF KİTLE; müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz hangi sosyal medya platformlarında ve platformun hangi araçlarında aktif rol oynuyorlar?
  • ERİŞİLEBİLİRLİK; platformun büyüme hızı ve potansiyeli nedir, kullanım koşulları nelerdir? (ücretlixücretsiz,vb)
  • PLATFORMUN DİNAMİKLERİ; algoritma nasıl işliyor, içerik üretici ve işletmeler için sunulan fırsatlar neler, kullanım kolaylığı, reklam maliyetleri, vb.
  • MEVCUT MÜŞTERİ TRAFİĞİNİN KAYNAĞI; mevcut müşterilerinizin size ulaşmalarını sağlayan trafik kaynakları nelerdir?
  • RAKİPLER; aktif olarak hangi platformları kullanıyor ve içerik stratejileri nedir?